North Face bunde polni s spornim puhom
Podjetje North Face je dolga leta zanikalo namigovanja, da so njihove bunde in spalne vreče polnjene s puhom gosi iz baterijske reje, ki jih prisilno hranijo; preiskava organizacije Four Paws pa je dokazala ravno nasprotno.
The North Face je priljubljena znamka športnih oblačil, po kateri rade posežejo tudi zvezdnice, kot so Angelina Jolie, Cameron Diaz, Anne Hathaway in Renee Zellweger.
![]()
Podjetje North Face je priznalo, da uporablja sporen puh.
Organizacija Four Paws po razkritju, da podjetje svoje izdelke polni s spornim gosjim perjem živali, ki živijo v neprimernih pogojih, zdaj poziva tako zvezdnike kot tudi ostale potrošnike, da North Facovih izdelkov ne kupujejo več, dokler podjetje ne preneha s tako krutimi praksami.
Raziskava odkrila grozljive podrobnosti
Podjetje The North Face je šele ko jih je organizacija Four Paws soočila z dokazi priznalo, kar je dolga leta zanikalo: puh, s katerim polnijo svoje bunde in spalne vreče odkupujejo od rejcev, ki gosi prisilno hranijo. Čeprav se podjetje sicer opredeljuje kot “zeleno”, svoje dobičke kuje na račun gosi iz baterijske reje madžarske industrije gosjih jeter.
“Bele gosi gojijo za meso in jim omogočajo prosto rejo, medtem ko sive gosi vzrejajo v majhnih, ozkih kletkah in jih prisilno hranijo trikrat na dan,” pravi Marcus Müller iz organizacije Four Paws.
Oglejte si posnetek organizacije PETA o prisilnem hranjenju gosi:
Gosi pri tem postopku hranijo tako, da jim v grlo potisnejo jekleno cev in preko nje v trebuh živali dovajajo ogromne količine koruze in olja. Zaradi tega njihova jetra postanejo zamaščena in tudi do desetkrat večja od jeter običajno hranjenjih živali, goskam pa je v premajhnih baterijskih kletkah onemogočeno premikanje.
Prisilno hranjenje gosi je sicer prepovedano v večini evropskih držav. V Kaliforniji, kjer se nahaja sedež podjetja The North Face, je poleg prisilnega hranjenja prepovedana tudi prodaja prodaja gosjih jeter foie gras.
![]()
Foto: Jerome S., Wikimedia Commons
Ta francoska specialiteta pa rejcem gosi, ki se okoriščajo na račun trpljenja živali, prinaša le del zaslužka, saj prodaja puha predstavlja kar 15 odstotkov dobička pri vsaki goski.
Kaj še prikrivajo proizvajalci oblačil?
“Uporaba takšnega puha pod vprašaj postavlja obljube o zaščiti potrošnikov, trajnostno naravnanem poslovanju in sledenju izvora njihovih izdelkov,” so zapisali na spletni strani Four Paws.
“Medtem ko na svetu milijone ljudi trpi zaradi lakote, pri proizvodnji tega puha porabijo nepredstavljive ogromne količine koruze. Podjetja se hvalijo z nizkim okoljskim odtisom, vendar uporabljajo puh, ki uničuje okolje, vodo in druge pomembne naravne vire. Takšna politika podjetja kaže na njihov resnični obraz – za proizvodnjo dragih športnih oblačil uporabljajo poceni puh, ki ga nato pod pretvezo prodajajo ljubiteljem živali in narave,” pravi Müller in dodaja, da je prepričan, da zvezdniki in ostali potrošniki ne vedo, kakšna oblačila imajo resnično na sebi, zato jih poziva, da stopijo v akcijo in od podjetja zahtevajo, da preneha s kruto prakso.
![]()
Puh prisiljeno hranjenih gosi bi moral biti primerno označen. Foto: Jo Christian Oterhals, Flickr CC
Poleg podjetja The North Face takšen puh uporablja tudi podjete Patagonia, zato organizacija Four Paws obe poziva, da prenehajo uporabljati puh sivih gosi in da svoje izdelke označijo s primernimi oznakami.